سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  | Atom  | خانه | ارتباط با من | درباره من | پارسی بلاگ|مجموع بازدیدها: 40049 | بازدیدهای امروز: 2| بازدیدهای دیروز: 2
درباره خودم
لوگوی وبلاگ
مطالب قبلی
لینک های دوستان
لوگوی دوستان

اشتراک
 

استرس ، عصبانیت و بدخلقی را با یک تکنیک صحیح میتوان آرام کرد.
همه افراد میدانند چگونه نفس بکشند ، کاری که ما هرلحظه و هر روز حتی بدون اینکه به آن فکر کنیم انجام میدهیم اما جالب است بدانید تکنیک نفس کشیدن به این راحتی که تصور میکنید نیست . اکثر افراد سطحی و خیلی سریع و تند نفس میکشند ، اما ششها و قلب انسان تنفس عمیق ، آرام و طولانی را دوست دارند . این نوع تنفس برای سلامت عمومی مناسب است و حتی استرس را نیز اداره میکند . تنفس عمیق و طولانی باعث از بین رفتن عصبانیت میشود . اکثر افراد وقتیکه دچار هیجان و عصبانیت میشوند با چند تنفس عمیق ، حالت خود را کنترل میکنند زیرا تنفس عمیق سیگنال هایی به مغز میفرستد که باعث آرام شدن مغز میشود در نتیجه هورمونها و تغییرات فیزیولوژیکی ایجاد میشود که منجر به آرامتر شدن ضربان قلب و کاهش فشار خون میشود.
شاید تعجب کنید اما تاکنون کتابهای بیشماری در مورد نحوه صحیح نفس کشیدن چاپ شده است زیرا داشتن تکنیک درست تنفس برای ورزشکاران و ... کاملا ضروری ست.

چند نکته کوچک را در مورد نفس کشیدن به خاطر بسپارید:

1) به طور کلی باید به آرامی و خیلی عمیق هوا را از بینی داخل ریه های خود کنید . یک دم سالم حدود 5 ثانیه به طول می انجامد.
2) بازدم را به آرامی و از دهان خود خارج کنید و سعی کنید ریه های خودرا کاملا تخلیه کنید . افرادی که تنفس درست و صحیحی دارند روی بازدم خود بیش از دم تمرکز میکنند.
3) دیافراگم را برای تنفس خوب دخالت دهید . دیافراگم ماهیچه ای ست که در طول قسمت بالا تنه قرار دارد که با پایین کشیدن ششها باعث ورود هوا به داخل آنها میشود سپس ریه ها را به طرف بالا فشار میدهد تا دی اکسید کربن از آن خارج شود . با یک دم صحیح با پایین افتادن دیافراگم  ریه ها باد میکند و با یک بازدم خوب ، دیافراگم بالا میرود . چنانچه هنگام تنفس این ماهیچه را احساس نمیکنید باید عمیقتر نفس بکشید.
4) سعی کنید هر دقیقه تنها 6 یا 8 نفس عمیق بکشید . اکثر افراد هر دقیقه بیش از 20 مرتبه نفس میکشند.

غلبه بر عصبانیت:

برای اینکه در دوران عصبانیت بتوانید سالم و درست نفس بکشید باید روی زمین دراز بکشید و دو دست خود را روی قفسه سینه قرار دهید و از دست خود به عنوان یک وسیله برای کاهش حرکات قفسه سینه استفاده کنید و به جای اینکه حرکات قفسه سینه دخالت داشته باشد ، به دیگر اعضای بدن خود اجازه دهید تا در تنفس شرکت کنند و به جای دم و بازدم قفسه سینه از دیافراگم استفاده کنید . به مدت 5 دقیقه این حرکت را تکرار کنید.
البته این نکته را یادآور میشوم که اکثر افراد در مواقعی که زیاد احساساتی میشوند یا دچار چاشهای فیزیکی هستند از تنفس قفسه سینه استفاده میکنند واین اصلا اشتباه نیست.
 





  • کلمات کلیدی :

  • نویسنده: امین(چهارشنبه 87/11/30 :: ساعت 7:20 صبح)


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ